De ennek az idszaknak sem kell esemnytelenl telnie. A tli knyszerpihen a nagy talaktsok, feljtsok, illetve tuningolsok ideje…
2005. december 27.
A szksges alkatrszek beszerzse. Preczen listt ksztettem, azzal a cllal, hogy egy krben letudom az egszet. A motor mg mindig nincs ksz, s most megyek vissza a boltba negyedszer az elfeledett alkatrszek miatt…
Itt jegyeznm meg, hogy egy igazi kincsre bukkantam. Gyantlanul krdeztem meg, hogy Star-hoz van-e csomagtart. Erre az elad az egyik polc legeldugottabb zugbl hzta el ezt a gynyrsget. Emberek! Ez mg eredeti NDK!
![](http://www.simson.hu/cikk/214/14.JPG)
2006. janur 19.
Mr alig vrtam a pillanatot, hogy tl legyek vizsgim nehezn, s hogy szabadidm vgre a sereglyem 2006-os „feljtsnak” szentelhessem. Mivel benzincsapot is akartunk cserlni, gy a tank teljes leengedsvel kezdtk a folyamatot.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/1.JPG)
Sohasem tudtam, hogy hny literes is a Star tankja, mindenhol mst rtak, de most mr bizton llthatom, hogy 8-8,5 literes, gy H. Kadner-nek, a Kismotorkerkprok cm knyv szerzjnek volt igaza. Sikerlt vennem egy nagyon finom kis „pozcionlt” olasz csapot, ami tnyleg csak 3 lls, mert fixen, preczen kattan helyzetbe.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/2.JPG)
A baj csak az, hogy a tmtgyrt elfelejtettem, gy azrt, s egy j bowdenllt csavarrt vissza kell mennem a boltba, ez utbbirt azrt, mert a rgi grbe.
Maga a munka csak ezutn kezddtt. Az jrafutzott, s felems Barum-ok helyett vettem j, Deestone mrkj gumiabroncsokat. A Barum-okrl tudtam, hogy regek, s reztem is, hogy kemnyek, de azt lmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire.
Emberek! Defekttr abroncsaim voltak! A szelep kivtelvel semmi vltozs nem trtnt. Szinte ugyanolyan kemnyek voltak, mint azeltt…
Gondoltam, hogy nem lesz olyan egyszer feladat a gumicsere, mint mondjuk egy bicikli esetben, de nem gondoltam, hogy halluk pillanatban llnak bosszt rajtam a rgi gumiabroncsok. Mint azt mr emltettem, hihetetlen kemnyek voltak, gy akrhogy is feszegettk ket a szerelvasakkal, mg az abroncsbl sem nagyon tudtuk ket kipattintani. Mindkettejk sorst a vasfrsz pecstelte meg…
Persze az els napon mg csak az els kerken hajtottuk vgre a fent lert mveletet, mert mindkt felnit, s a blokkot is lefjtuk ezstmetl festkkel. Hihetetlenl j lett…
![](http://www.simson.hu/cikk/214/3.JPG)
Minden csavart vadonat j galvanizlt darabra cserltnk, s a vgkre mind funkcionlis, s mind eszttikai clokbl kifolylag zrt anykat tettnk. A motor teljes elejt lebontottuk, s minden feljtand alkatrszt, tbbek kztt a kormnyt, fekete Hammerite-tal kezeltnk.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/5.JPG)
Mg szintn az els nap folyamn kicserltk a fkbetteket (az els fkben), minden gt. A slagdarabok helyett kapott j vlt s berggumit, valamint hts lmpaburt.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/4.JPG)
![](http://www.simson.hu/cikk/214/6.JPG)
2006. janur 20.
Msnap reggelre megszradtak az elz este festett, illetve fjt alkatrszek, tbbek kztt az els felni is.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/7.JPG)
Tartottunk tle, hogy az j gumik is olyan nehezen fognak felmenni, mint ahogy a rgik jttek le, de a jelensg csakis s kizrlag a rgiek hajlott kornak volt betudhat. Amint az els kerk visszakerlt a helyre, gy ugyanez a folyamat kvetkezett a htsval is. Feszegets, elmebaj, vasfrsz, megknnyebbls, fests, fkbettcsere.
Mivel megszradt a zsanr, s az lszr kampja is, felhelyeztk a vadonat j, Simson feliratos lst is, s mgtbb helyre kerlt j csavar, zrt anyval.
Szintn ezen a napon javtottuk a kmnyt is a Gumimos technikval, mert kifjt a tomptnl. Kapott j bowdeneket, (fkek, s kuplung, /gz mr tavaly/) gumicsvet a lgszrhz, s a porlaszt kz, s j lbtartgumikat is.
2006. janur 21.
Rtettk az j gumit, a szintn lefjt hts felnire is.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/8.JPG)
A hts srvd aljt az elz tulaj jl tnkretette (csom luk a nem gyri csomagtart miatt), gy ezt a kis szpsghibt egy bolti srvdgumi mg rejtettk s felszereltk az immr gyri csomagtartt. Nagyon jl ll neki…
![](http://www.simson.hu/cikk/214/10.JPG)
Dlutn a maradk festkkel lefjtuk a blokkot is, ami nagyon j dnts volt. Igazn jl nz ki. s mg a polrozssal sem kellett szenvedni. Szerintem jobban is nz ki, mintha polrozva lenne. Mindenkinek tudom ajnlani.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/9.JPG)
Lassan visszakerlt a kormny is s visszaptettnk r mindent. Tavaly cserltem a gzhzat, s mivel az fekete, gy vettem egy fekete kuplunghzat, fekete fk s kuplungkart, fekete bilux kapcsolt, s jobb oldalra is egy tkrt. A kormnyburkolat nagyon kkler mdon, hrom darab altttel volt felfogatva, gy kt tkrgombot talaktva ezt a problmt is meg tudtuk oldani, gy, hogy az eszttikus is legyen.
![](http://www.simson.hu/cikk/214/11.JPG)
Az els hrom napba sajnos csak ennyi frt, de mg legalbb hrom nap kell, hogy elrje „vgleges” llapott, hisz mg vettem hozz j lncot, 14-es lnckereket, lncfesztket, 67-es ffvkt, s mint azt mr emltettem, benzincsapot.
2006. janur 24.
Sikeres mikrokonmia vizsga…
YYYYEEEEAAAAHHHH!!!!
2006. janur 27.
Bektttk az els fket… Nem fogott… Gondolkods, hogy s mit tegynk, mert a bowdenllt csavart mr teljesen kitekertk, s a fkhats meg sem kzeltette mg a rggumiba hajts szintjt sem. Vgl a problmt gy orvosoltuk (sajnos a vastagabb „talpalst” a nagy izgalmak kzepette elfelejtettem lefnykpezni…) hogy megtalpaltuk az j fkpofkat. Ahol a kulcs nyitja ket, egy-egy lemez van rjuk hajltva. Mivel a fk nem nyitott elgg, gy ezek az eredetileg alig 1mm vastag lemezek helyett ksztettnk rjuk ugyanolyat, csak 1, 8mm-es lemezbl. Fk vgre nyit, problma megoldva…
Vgl felkerlt a 14-es lnckerk, az j lnc, majd ezt kveten a hts kerk is a helyre kerlt (12.jpg s 13.jpg). Vgre kezdett motor formja lenni. Ekkor mg nem tudtam, hogy msnap vagy 6-szor vesszk ki, s tesszk vissza…
![](http://www.simson.hu/cikk/214/12.JPG)
![](http://www.simson.hu/cikk/214/13.JPG)
2006. janur 28.
A legidegtpbb nap. A motor vgre sszellt, de hrom pitiner problma orvoslsa cirka fl napunkba tellett…
Vgre a helyre kerlt az j hts fkbowden is. Ezutn mr csak a benzincsap tmtse, s a ffvka cserje volt htra. Ez utbbi mr rutinfeladat, elbbi viszont komoly nehzsgeket okozott. Amit vsroltam tmtst, nem volt j. tmrje a benzincsap felfogat csavar bels tmrje helyett, a kls tmrjvel egyezett meg. Vgl nem az tartott sok, amg krbe letttk a felesleget egy „brlyukasztval”, hanem amg talltunk egy megfelel mret vascsvet, s abbl „brlyukasztt” ksztettnk. Vgre a motor a megfelel dolgok helyreillesztse utn indthatv vlt. 3 hnapos lls utn msodik rgsra elindult. A porlaszt s a kuplung belltsa kvetkezett. Vgre minden rendben, pfg a motor, de hopp! Valami nagyon piroslik htul…
Fklmpm nhatalmlag tminstve magt helyzetjelznek folyamatosan vilgtott. A kvetkez tortrt nem rszleteznm, de legalbb hatszor kellett a hts fket kivenni, hogy fklmpm jra binrisan mkdhessen.
Vgl vilgtsprba… Hopp! Nincs hts vilgts. Mivel izzkat cserltem mindentt egybl arra gondoltunk, hogy nem rintkezik valahol. Csiszolgattunk mindent, de nem akart vilgtani. l ra mlva aztn minden megolddott „magtl”. szre vettem, hogy kilomterra-vilgts sincs. g megigazt, s lss csodt, felgyullad a hts is… Ki gondolta volna, hogy sorba vannak ktve?
Este mg mentem is vele egy kicsit. A 14-es lnckerknek, s a gyri 67-es ffvknak ksznheten jra ereje teljben van…
![](http://www.simson.hu/cikk/214/kesz1.JPG)
![](http://www.simson.hu/cikk/214/kesz2.JPG)
A fentieken fell sikerlt mg szert tennem egy Star akkumultorra is, de ezt majd csak tavasszal installlom…
Tavasszal, amikor a lgy napsugarak gyengden simogatjk a fldet, bresztt fjva ezzel a termszetnek, s a motoros trsadalomnak…