A galériában sokan összekeverik Simsonjaik fajtáját sokszor S 51 E-4 helyett S 51 N-t szoktak írni stb. Ezért írom ezt a cikket, hogy a Simsonos kollegáknak segítsek motorjuk fajtájának megismerésével.
S 51 B 1-3 H
1. ábra (állábi képen minden gyári kivéve a gumik és a tükör nincsen rajta)
Miről lehet megismerni a modellt?
- Csak megszakítós gyújtással készült
- A benzincsapja ülepítős
- A duda előrefele mutat
- Index: van
- Elektronikai rendszere 6 V-ós
- 3 sebességes
- Duda: van
- Fék: elöl/hátul dob
- Akkumlátor: van
- Gyújtáskapcsoló van
- Km/h található rajta
- Hátsó lábtartó van
- Csomagtartó van
- Nem emelt kipufogó van rajta
- A karburátórja 16N3-*
- A hátsó fékkar görbített a kipufogó miatt
- A hátsó rugó nem állítható
S 51 N
2. ábra (teljesen gyári S 51 N-es Simson)
Különösebb hozzáfűzni valóm nincsen, mert erről a modellről már van ismertető!
S 51 B 1-4 H
Kinézetre teljesen olyan, mint az S 51 B 1-3 H
- 4 sebességes
- Megszakítós gyújtású
- Index: van
- Duda: van
- Akkumlátor: van
- Elektronikai rendszere 6 V-os
- Gyújtáskapcsoló van
- Km/h található rajta
- A benzincsapja ülepítős
- Fék: elöl/hátul dob
- Hátsó lábtartó van
- Csomagtartó van
- Nem emelt kipufogó van rajta
- A karburátórja 16N3-*
- A hátsó fékkar görbített a kipufogó miatt
S 51 B 2-4 H
Kinézetre teljesen olyan, mint az S 51 B 1-3 H
- 4 sebességes
- Tirisztoros gyújtású
- Index: van
- Duda: van
- Halogén 12 v égő van elöl
- Elektronikai rendszere 12 V-ós
- Akkumlátor: van
- Gyújtáskapcsoló van
- A benzincsapja ülepítős
- Km/h található rajta
- Hátsó lábtartó van
- Fék: elöl/hátul dob
- Csomagtartó van
- Nem emelt kipufogó van rajta
- A karburátórja 16N3-*
- A hátsó fékkar görbített a kipufogó miatt
Az S 51 B 1-4 H és az S 51 B 2-4 H kinézetre ugyanúgy néztek ki, de csak a gyújtásuk volt különböző!
S 51 C
3. ábra
Ez a modell mindenben hasonlított az S 51 E-4 –re kivéve:
- Más volt rajta a hátsó teleszkóp
- Nem volt megemelve a kipufogója
- Nem volt a blokk felett vázmerevítő
- 4 sebességes
- Fék: elöl/hátul dob
- Tirisztoros gyújtású
- A benzincsapja ülepítős
- Index: van
- Duda: van
- Halogén 12 V égő van elöl
- Elektronikai rendszere 12 V-ós
- Akkumlátor: van
- Gyújtáskapcsoló van
- Km/h található rajta
- Fordulatszámmérő található rajta
- Teljesen, mindennel felszerelt modell volt
- Ennek a továbbfejlesztett modelje volt az S 51 E-4
- Amit 1987-től gyártottak.
Ebből a modellből nagyon-nagyon kevés van Magyarországban!
S 51 E-4
4. ábra (teljesen gyári S 51 E)
- 4 sebességes
- Fék: elöl/hátul dob
- Tirisztoros gyújtású
- A benzincsapja ülepítős
- Index: van
- Duda: van
- Halogén 12 V égő van elöl
- Elektronikai rendszere 12 V-ós
- Akkumlátor: van
- Gyújtáskapcsoló van
- Km/h található rajta
- Gyárilag terep (enduro) gumi volt rajta elöl/hátul
- Hátsó lábtartó van
- Csomagtartó van
- Emelt kipufogó van rajta
- A karburátórja 16N3-6 általában
- A légszűrő felöli oldaldekniben van egy mélyítés, hogy letudjuk venni a deknit a kipufogó leszerelése nélkül
- A hátsó fékkar nem görbített a kipufogó miatt
- A kormány másabb hosszabb a szára
- A duda jellegzetesen oldalra mutat
- Az indexeknek a tartószárai valamivel rövidebbek, mint az 51 B-ken
- A kipufogótartó, ami a rugónál van lyukacsos és másabb, mint a B-ken
- Általában az E-ken alumínium gyertyapipa van
- Bőrülés található rajta redőzött
- A blokk felett található egy vázmerevítő vas
- Állítható hátsó teleszkóp 1 ill. 2 személyre
- Ezt a modellt a legkönnyebb megismerni
Ebből a modellből is 2 fajta készült. 1987 előtt megszakítós gyújtással készültek. (Tirisztort abban az időben is bele lehetett rakni!)
1987 után már tirisztoros gyújtással készültek. (1995-ig, ha jól tudom!)
S 70 E-2 (a 5.ábrán látható)
Ez a modell fordulatszámmérővel rendelkezett.
- Gyári 70 cm3 is blokk volt rajta
- 4 sebességes
- Fék: elöl/hátul dob
- Tirisztoros gyújtású
- A benzincsapja ülepítős
- Index: van
- Duda: van
- Halogén 12 V égő van elöl
- Elektronikai rendszere 12 V-ós
- Akkumlátor: van
- Gyújtáskapcsoló van
- Km/h található rajta
- Gyárilag terep (enduro) gumi volt rajta elöl/hátul
- Hátsó lábtartó van
- Csomagtartó van
- Emelt kipufogó van rajta
- A karburátórja 16N3-6 általában
- A légszűrő felöli oldaldekniben van egy mélyítés, hogy letudjuk venni a deknit a kipufogó leszerelése nélkül
- A hátsó fékkar nem görbített a kipufogó miatt
- A kormány másabb hosszabb a szára
- A duda jellegzetesen oldalra mutat
- Az indexeknek a tartószárai valamivel rövidebbek, mint az 51 B-ken
- A kipufogótartó, ami a rugónál van lyukacsos és másabb, mint a B-ken
- Általában az E-ken alumínium gyertyapipa van
- Bőrülés található rajta, redőzött
- A blokk felett található egy vázmerevítő vas
- Állítható hátsó teleszkóp 1 ill. 2 személyre
5. ábra
SR 50 CE és SR 80 CE
Ezekből a modellekből 2 fajta volt egy 50cm3 (SR 50 CE) és egy 70 cm3 (S 80 CE) az modell (a 5. ábrán látható)
A Simson robogókról nem kívánok többet írni, mert ezek a modellek összetéveszthetetlenek.
Ha valakinek észrevétele van valamivel kapcsolatban, írjon e-mail-ben és kijavítom.
Címem: balazska11@freemail.hu
MSN címem: aztapaszta@msn.com
Készítette: Tóth Balázs